Strøby Træf 2013

Så oprandt weekenden endelig hvor vi igen skulle mødes i den hyggelige bådklub i Strøby Egede.
Den skulle stå på trollingfiskeri i Køge bugt med havørred som mål. Pga. af datoen vidste vi på forhånd at der nok ville være en del musik-ål i bugten. Men det er jo vilkårene når så mange skal mødes på et tidspunkt hvor alle kan.
Holdet bestod denne gang af:

• Team Terkel med Bjørn, Ronnie, Preben (lørdag) og Morten
  • Putte med Frits
  • Njord med Torben
  • Hyænen med Nis
  • Team Emilie med undertegnede og Per

Desværre måtte Team Speedie med Alan og Tøt springe fra i sidste øjeblik.
Nogle af de andre mødtes fredag aften i det hyggelige klubhus der nærmest ligger direkte på stranden. Det er virkeligt en dejlig beliggenhed og et kanon hyggeligt sted at sidde og kigge ud over vandet og se solnedgangen.
Per og jeg valgte at få en god nats søvn i egen seng og så kører tidligt af sted lørdag morgen. Så lørdag kl. 05 mødtes vi ved Rema 1000 og kursen blev sat mod Køge. Der skulle lige tankes i Køge og så fortsætte turen de sidste kilometer til klubhuset.
Klokken var kun lige lidt over seks, men de første morgenfriske var allerede oppe og vi fik hilst på Torben og Nis ved rampen. Vejret var fantastisk med sol der tittede frem og fladt vand. Bommen blev åbnet og vi kunne smide båden i vandet.
I mellemtiden var der blevet hentet morgenbrød og vi fik hilst på resten af holdet. Morgenmaden blev indtaget på terrassen mens vi så solopgangen. Der blev snakket lidt planer og vi havde valgt at satse på en tur syd på til saksen og de dybe render dernede. Det kunne jo være der var en Øresundslaks tilbage. Team Terkel valgte samme strategi.
Efter morgenmaden drog bådene lige så stille af sted. Njord fik lidt problemer med brændstoftilførslen til motoren og lå lidt fra broen. Vi tjekkede lige om Torben ville ind til broen. Han ville dog gerne lige rode lidt med det og ville få Frits til at trække sig ind hvis det var nødvendigt. Vi drog af sted i samme kurs som Team Terkel. Vi hørte senere at det var vandudskilleren der var problemet for Njord og ved at ”bypasse” den, kom Njord atter på vandet.
Vi satte grejet på 26 meter vand og så var vi klar til de store oplevelser.

Der var masser af gode lodninger. Lignede faktisk det vi normalt ser på Møn. Det blev dog kun til en horn og lidt zig zag mellem sejlbådene.

Vi tog en stort sving syd for saksen og fortsatte op nord på igen langs Stevns. Flot så det ud.

Team Terkel havde en aftale om at hente gasten Morten i Bøgeskov lystbådehavn. Så vi blev enige om at tage med ind til havnen og snuppe frokosten der. Begge både havde Cobb grille med så der blev sat gang i kullene og der blev grillet pøller med brød i stor stil. Morten og frue ventede allerede i havnen så vi fik alle stillet sulten.

Da de nu var 4 mand i Terkel båden, valgte Ronnie at søge om tilladelse til at borde Emilie II. Det blev sådan og da Per havde mistet modet lidt satte Ronnie grej i gast-siden. Det blev en hyggelig tur tilbage mod klubben og vi fik da en lille ørred på 45cm, lidt flere horn og et par småtorsk. Ved broen blev vi modtaget af Frits der hjalp os på plads.

Frits havde også taget et par ørreder. Der røg ørred, torsk og horn på grillen, kartoflerne kogt og sovsen lavet. De siger det smagte fortrinligt. Til os superfiskere der ikke kan tåle at spise fisk, var der pøller og en rest kartoffelsalat. Aftenen blev rundet af med chips, øl, whisky, rom, jæger Meister og guitarspil. Simpelthen bare hygge.

Jeg havde valgt at tage en luftmadres med og gik til ro det klubhuset til midnat. 3 sov i bilen, Per valgte båden og resten i klubhuset.
Søndag morgen. Udsigten fra morgenmadsbuffet’en.

Vi valgte at tøffe lidt nord på søndag. Ud til Juels grund og så op mod prikken. Vi fik endnu et par musikål og nogle småtorsk.

Begge dage har jeg haft kameraet monteret på downrigger loddet. Det er ret sjovt for der er en del klip med fisk der hugger. Det er meget interessant at se. Jeg klipper lidt sammen og smider på snarest.
Det blæste lidt op til middagstid og der kom et par byger, så vi valgte at lægge kursen tilbage til Strøby og kl. 13 lagde vi til ved broen og fik trukket op og ordnet båden så den kunne afleveret direkte i opstaldningen på vej hjem.

Team Emilie takker Frits for endnu engang at afholde dette lille hyggelige træf. Og tak til alle deltagerne for hyggeligt samvær.